Fikret Şipal / |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yazarın Diğer Yazıları |
|
TİCARETTE YAPAY ZEKA VE ENDÜSTRİDE 4. 0. KÜRESEL EKONOMİ- YEREL ÜRETİCİ-ENFLASYON |
|
|
EFENDİM BU GÜN KONUMUZ BELEDİYE-ENCÜMEN-AZALARIN GÖREV VE YETKİLERİ HAKKINDA… |
|
|
SERGEİ HALİMOV’ UN HİKAYESİ |
|
|
TACİZCİİİİİİİ… |
|
|
SWOT ANALİZİ VE ÇINARCIK AK PARTİ’Lİ BELEDİYEYE MERHABA DE! |
|
|
BANA BELEDİYE NE KARIŞIR |
|
|
YEREL YÖNETİMLERİN SİYASETE ETKİSİ İLE SİYASETİN YEREL YÖNETİMLERE ETKİSİ AYNIDIR |
|
|
KULAK YANILIR DİL KONUŞUR |
|
|
PEMPİŞLENMEK! SEN ANLARSIN. |
|
|
SİYASİ MANZARANIN BİZE SÖYLEDİĞİ, BİRLEŞTİK AMA BÜTÜNLEŞEMEDİK |
|
|
SEÇİLMEK VE SEÇMEK ÜZERİNE |
|
|
BELEDİYE BAŞKANLIK YARIŞINDA YENİ GÜZERGAHLAR |
|
|
İŞSİZLİĞİ İLKBAHARA ÇEVİRMEK… ÇINARCIK’TA İŞ İMKANLARI SONBAHAR MI, İLKBAHAR MI? |
|
|
SUÇTAN NE ÇIKARIN VAR? NEDEN BİLDİRMEDİN? |
|
|
FRANSA DEMOKRASİ’NİN BEŞİĞİ DEĞİLDİR! PEKİ YA NE? HİÇBİR ŞEY! |
|
|
RUH ELDEN BİR GİTTİ Mİ AKIL MİSKET OYNARMIŞ.VURUN ABALIYA,AMAN,SAKIN ABALIYA VURMA |
|
|
SUÇTAN NE ÇIKARIN VAR? NEDEN BİLDİRMEDİN? |
|
|
SOKAK HAYVANLARININ SORUMLUSU KİM? |
|
|
BELEDİYELERİN KİMİN OLDUĞU UMURUMUMUZDA DEĞİL; ANCAK |
|
|
İŞTE SİZE KÜRESEL SİYASET |
|
|
ASLINDA KONU BAY KEMAL DEĞİL… EFENDİM SİYASETİN DİLİ DİYE HERKES BİR ŞEYLER SÖYLÜYOR. |
|
|
İLERİ BELEDİYECİLİK NEDİR? İNSAN FARKI NEDİR? |
|
|
SOYUNUN!!! |
|
|
ÇINARCIKTAN SEÇİM HABERLERİ; HAMSİ PALAMUTUN YEĞENİ İSE, PALAMUT HAMSİNİN AMCASI İSE. O ZAMAN İSTAVRİTİN BABASI KİM? |
|
|
ZAP SUYUNUN ÜSTÜNDE İPTEN KÖPRÜYLE GEÇERKEN BOĞAZ İÇİ KÖPRÜSÜNE NE GEREK VAR; EVLERDE ÇEVİRMELİ TELEFON VARKEN, IP, APPLE, SAMSUNG ÇİFT KAMERA OLMAZ 4 KAMEREYA NE GEREK VAR! |
|
|
150 MİLYAR NEREDE? |
|
|
MEMUR KAFASI PATRONU ÇILDIRTIR |
|
|
ALTIN OYLAR!!! |
|
|
SEÇİM BAŞKA SAYIM BAŞKA… DEMOKRASİ İLE SEÇİM SANDIĞI ARASINDA TEK ORTAK NOKTA SAYIDIR! BENDEN DUYMAMIŞ OLUN |
|
|
SEÇİM BAŞKA, SAYIM BAŞKA DEMOKRASİ İLE SEÇİM SANDIĞI ARASINDA TEK ORTAK NOKTA SAYIDIR! BENDEN DUYMAMIŞ OLUN |
|
|
KÜRESELLİK SEÇİM-ÜLKESEL SEÇİM-VE BELEDİYE SEÇİMİ HANGİ SEÇİM ÖNEMLİ? YOKSA HEPSİ AYNI MI? |
|
|
Stratejik lojistik nedir? |
|
|
KÜRESELLİK SEÇİM, ÜLKESEL SEÇİM, VE BELEDİYE SEÇİMİ HANGİ SEÇİM ÖNEMLİ? YOKSA HEPSİ AYNI MI? |
|
|
KÜRESELLİK SEÇİM, ÜLKESEL SEÇİM VE BELEDİYE SEÇİMİ HANGİ SEÇİM ÖNEMLİ? YOKSA HEPSİ AYNI MI? |
|
|
ÇORBADA SİNEK OLMAK, SADECE SİNEĞE ZARAR VERİR |
|
|
ATATÜRK,İŞ BANKASI VE CHP ARASINDAKİ SIR-2 |
|
|
KESER DÖNER SAP DÖNER-GÜN GELİR HESAP DÖNER; |
|
|
İMANSIZ PEYNİR CUMHURİYETİ NATO’YA AB’YE VE BM’YE REST ÇEKTİ |
|
|
Vermemiş Mahmut ne yapsın MAMUT |
|
|
EĞİTİMDE 4.0 MARTAVALI-2- |
|
|
BÜYÜK DEVLET SORUMLULUKLAR GEREKTİRİYOR.AMERİKA DA SORUMLULUĞUNU YERİNE GETİRİYOR!!!! |
|
|
TEFTİŞ FIRÇASI |
|
|
İNSANA YATIRIM YAPMAK NE DEMEK? |
|
|
SARHOŞA DOKUNMA YIKILIRSIN |
|
|
FALSULYEYİ NEDEN NİMETTEN SAYMAZLAR? |
|
|
TÜRKİYE’DEKİ YENİ SİSTEMİN ADI; OTORİTER DEMOKRASİ SİSTEMİ-1 |
|
|
DİĞER DÜNYALILAR DER Kİ; |
|
|
LİONEL MESSİ;KİM BU?adamın asabını bozuyor! |
|
|
KENDİM İÇİN BİRŞEY İSTİYORSAM NAMERDİM |
|
|
FAKİRE YARDIM EDENİN KESESİ DOLAR, YA YETİME DOKUNANIN… |
|
|
BEN OYUMU HRISTİYAN DEMOKRAT PARTİSİNE VERECEĞİM. YA SEN? |
|
|
TERÖR-ÇETE-DEVLET. |
|
|
İNCE SİYASET TEKNİKLERİ |
|
|
ÇİFLİKKÖY GAZETESİNİN 400 SAYISI KUTLAMALARINA; GAZETECİLİĞİN 21. YÜZYILDA GELDİĞİ NOKTA. |
|
|
O Yunanca bilmiyor abi. |
|
|
KALKINMADA VE PLANLAMADA STRATEJİ GELİŞİRMEK.ÜLKE CEO’SU OLMAK! |
|
|
Anadolu Liseleri Yarışmadan Alındı Ve Biz Birinci Olduk- Artık Sonuncu Olmayacağız! |
|
|
POLİS HAFTASININ KUTLAMA KALİTESİ YENİÇERİ OCAĞINI HATIRLATTI ,BU HAKSIZLIK. |
|
|
41,5 HARAMİ VE HAREMİLİKTE 4X4 . NESİL |
|
|
KAMU KURUMLARINDA STK ANLAYIŞI VE YAKLAŞIMI |
|
|
21.YÜZYILDA VATANDAŞ OLMANIN ÖTESİ; |
|
|
HAVADA AŞK KOKUSU VAR! |
|
|
İŞE GÖBEĞİNDEN BAŞLAMAK; |
|
|
PARTİLER ÜSTÜ OLMAK VE OY TOPLAMAK NASIL OLUR-3; |
|
|
PARTİLER ÜSTÜ OLMAK VE OY TOPLAMAK NASIL OLUR-1; |
|
|
-DAŞ DÜŞEBÜLÜR, AYU ÇIKA BÜLÜR ? |
|
|
SİYASETTE GELECEĞİ ŞEKİLLENDİRMEK… |
|
|
ENDÜSTRİDE HORMONLU GELİŞİM SÜRECİMİ YOKSA DOĞAL GELİŞİM SÜRECİMİ? |
|
|
ÇINARCIK’TAN 1 KURUM DAHA, ÇINARCIK ORMAN ŞEFLİĞİ-NE YAPMAK İSTİYOR! |
|
|
KURUMLARDA INOVASYON-4.0 NEDİR?NASIL UYGULANIR? |
|
|
TÜRKLERDE DİNİ İNANÇ BİLİME DAYANIR. |
|
|
ENDÜSRİ 4.0; BİR SEVR Mİ?LOZAN MI? YOKSA MARSHAL MI? |
|
|
ÇINARCIK KAYMAKAMLIĞI |
|
|
YENİ ANAYASA VE 21.YÜZYILDA ŞEKİLLEŞEN TÜRKİYE SİYASETİ. |
|
|
HIRSIZIN HİÇMİ SUÇU YOK! |
|
|
BEŞİKTAŞ TÜRK’TÜR TÜRK KALACAKTIR. |
|
|
BU REFERANDUMUN KAZANANI CHP VE DOLAYISIYLA TÜRKİYE OLACAK |
|
|
Bu referandumda ben< HAVET > Diyeceğim?-3 |
|
|
Bu referandumda ben< HAVET > Diyeceğim?-2 |
|
|
Bu referandumda ben< HAVET > Diyeceğim? |
|
|
KÖR PARMAĞIM KÖR GÖZÜNE. NE DEMEK? |
|
|
SIRA SENDE,!!! |
|
|
BEN TÜRKİYEYİ 5 DAKKADA ZİRVEYE ÇIKARTIRIM !.. |
|
|
ÇARPIKLIKLAR İÇİNDE ENGÜZEL YATRIM AMA… |
|
|
NASIL BÜYÜK FUTBOLCU OLUNUR? |
|
|
AVRUPALI SAYI SAYMASINI BİLMİYOR 2+2 =? |
|
|
ELMA ŞEKERİ VE ARMUT ŞEKERİ. |
|
|
Bütün yollar Roma ‘ya çıkar ama… |
|
|
Bütün yollar Roma ‘ya çıkar ama… |
|
|
MİLLİ EĞİTİM; SİSTEM VE PROJE-2 |
|
|
KASAPTAKİ ETE SOĞAN DOĞRAMAK. |
|
|
HER KURUM PROJE YAPAR,SİZ GERİ Mİ KALDINIZ? |
|
|
VATANSIZLIĞIN BEDELİ… |
|
|
KURALLAR ADİL HUKUK DÜZENİNİ HER ŞEKLİDE KORURULAR |
|
|
NİCE 10 KASIMLARA….(Nerde o eski 10 kasımlar..) |
|
|
En büyük asker bizim asker….. |
|
|
SURİYE-AMERİKA-RUSYA-ÇİN-VS.VS. VE TÜRK USULU ORTADOĞU SAVAŞI |
|
|
YİĞİDİ ÖNCE ÖLDÜR SONRA HAKKINI VER |
|
|
KÜRSÜDE VE MASADA YANILGILAR |
|
|
SEVGİLİ ÖĞRENCİLERİM SİZE BUGÜN DAN BAHSEDECEĞİM. |
|
|
İŞKUR-KOSGEB-VE TARIMSAL PROJELERDE DURAKLAMADAN ÖNCE SON NOKTA |
|
|
ERGENEKON MU ?,CUMHURİYET Mİ?YOKSA.. |
|
|
DÜNYADA PİYASASINDA MARKALAŞMA VE REKABET |
|
|
DÜNYADA PİYASASINDA MARKALAŞMA VE REKABET |
|
|
21.YÜZYIL ULUSLAR ARASI İLİŞKİLER VE DEĞİŞEN STRATEJİLERİ |
|
|
FETO ŞEYTAN ÜÇGENİ VE GELİŞİM SÜRECİ |
|
|
SAVAŞ FORMATLARI İÇİNDE TERÖRİZM |
|
|
ASALET ,ESNAFLIK VE SANATKARLIK |
|
|
RUS RULETİ-4 RECEP TAYYİP ERDOĞAN;ŞAH VE MAT |
|
|
İNGİLİZ SİYASETİ NASIL ÇALIŞIR |
|
|
RUS RULETİ-3 SİLAHSIZ RUS RULETİ VE ALMAN SİLAHI-ÇIPLAK PİSTOL |
|
|
RUS RULETİ |
|
|
AB VE KEİ NİN KORKUSU NE GÖÇMEN-NE NÜFUS NEDE SOSYAL DEĞİŞİKLİK VE DE KÜLTÜREL EROZYON-2 |
|
|
AB VE KEİ NİN KORKUSU NE GÖÇMEN-NE NÜFUS NEDE SOSYAL DEĞİŞİKLİK VE DE KÜLTÜREL EROZYON |
|
|
BAKAN GÖZ İLE GÖREN GÖZ, |
|
|
SÖZÜN NE OLDUĞU ÖNEMLİ DEĞİL, KİMİN NE İÇİN SÖYLEDİĞİ ÖNEMLİ |
|
|
GÖZLEM VE DÜZLEM |
|
|
|
|
|
|
|
|
DEVLET VE VATANDAŞ OLMANIN 3.BOYUTU STK’ LI OLMAK
İnsanlığın var oluşandan berri iki lem içinde kalan insan ruh ve gerçek alem arasında gidip gelmiştir.Her seferinde de kendinin varlığını ispat etmek için çeşitli yollar la ortaya koymuş en sonunda <madem düşünüyorum o halde varım> (Descartes))demiştir.Böylece kendisinin bir hayalet olmadığını canlı olduğunu ortaya koyacak hukuki bir destek te bulmuş oldu.
Böylece hayal dünyası- gerçek dünya ayrıldı.Düşünce hayal dünyasında kaldı.Eski yunanlılar Hayal/düşünce dünyasını çok geliştirdiler.Tanrılar,sihirler,şiirler,matematik derken bu düşünce grubunu bir araya toplayıp buna felsefe dediler.Bu felsefe sadece Yunanda değil;o zaman ege denizi Şam,Hindistan ve Çin den gelen Avrupa’ya geçen veya tam tersi gelen tüccarların kesiştiği duyu ve düşüncelerinin çarpıştığı bir alan oldu.
Düşüncelerin içindeki çokluk onu tekrardan sınıflandırma gereğini ortaya koydu.Çünkü bazı düşünceler tanrılara bazı düşünceler matematiğe ağırlık veriyordu.İşte Yunan harikası denen şey buydu.Yani felsefenin içindeki matematik,fizik,biyoloji kısaca fen i edebiyat şiir i kısaca edebiyatı ve güzel sanatlardan heykel i resim i gibi özellikleri ayıklayarak Felsefenin dallarını ortaya koydu.Fakat ortada Düşüncenin kendisi kaldı.Yani Felsefe.
İnsanlar doğru düşünmenin yollarını aradılar,Yeni kurallar doydular.Düşüncelerin içinden bilime benzemeyen bir demet ortaya çıktı-Çünkü bunun kuralları kendine göreydi.Doğmalar ortaya çıktı ve felsefe konuları içinde neyi ele aldığını,neyi tartıştığını anladı.Din,bilimler,sanat ve diğer değerler ayrı ayrı ele alındı ve geliştirildi.
Kendilerini yönetecek hiyerarşik yapılar oluşturdular.Ortaya devlet çıktı.Devlet yerini uzun zaman Din ve bilim-arasında kendine yer aradı.Bir karar alındığı zaman dini fakat uygulama bilimi,veya karar alırken bilimi fakat uygulama da dini kuraları uyguladılar.Örneği hırsızlık olayında hırsızı yakarak içindeki şeytanı çıkardılar.Veya Tanrıya yakarışı putlarla simgeleştirdiler.Din uygulamada ahlak,mantık,adalet,hukuk,eşitlik kavramlarını yanına aldı.Böylece hayali ütopik kavramlar yerine bilimin karşısına daha tutarlı donelerle geçti.
Bilimsel verilerle dini veriler yüzyıllarca birbirlerine üstün gelmeye çalıştılar.Ortaya iki düşünce ve uygulama çıktı .Bunlardan biri otoritenin kullandığı dil.Diğeri halkın kullandığı dil.Otorite gücünü hiyerarşik yapıdan alan,kurduğu organizasyonla hukuki tabanının parlamento ya dayandıran ve bunu uygulamak için kanunlar çıkartan bağlı kurumlar kurarak ve organize ederek önüne geçilemez bir güç oldu,Diğer taraftan uygulamanın yapılanın ahlak,mantık,vicdan,adalet duygusuyla bağdaştıramayan bir karşı HALK otoritesi oluştu.
Devlet yollarını halktan ayırdı,Fakat yaşayamadı-Halk kendini devletten ayırdı fakat bir çıkmazın içinde bocaladı.Harvard Üniversitesi (1636)Felsefenin içinden diğer bilimlerin ayrılış sırasına göre bölümler açarak bu gelişmeleri tek tek irdeledi ve sonucun nereye gidebileceğini daha doğrusu bundan sonra gelişmenin ne olabileceği konusunda bir grup bilim adamıyla araştırma yaptı.Bu arada tarih boyunca kurulmuş devletler ve devlet iç organizasyonlarını da incelediler.Ortay HALK VE DELET dışında 3.bir kuvvetin daha olduğu ortaya çıktı bu SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI dır.
Sivil toplum örgütleri,( devlet dışı faaliyetlerle uğraşan ve bu faaliyetler aracılığıyla devlet kurumları üzerinde baskı ve denetim uygulayarak kendi kimliklerini koruyan devlet örgütü dışında, birtakım siyasal, kültürel,ekonomik ve sosyal faaliyetleri yürüten) devletin etki alanı ve ekonomik alanı dışında gönüllü olarak bir araya geleren yurttaşların ortak bakış, ortak çıkar, ortak duyarlılık, ortak talep vb. gibi amaçlarla meydana getirdikleri dernek vakıf, sivil girişim, platform, ilişki ağı ve benzerinden oluşan yapıları sivil toplum örgütleri biçiminde tanımlamaktadır. Bunun dışında özellikle 20.yüzyldan itibaren artan katılımcı demokrasi anlayışının ve bilgi birikiminin de etkisi ile sivil toplum örgütlerinin ortaya çıkışı hızlı ivme ve anlam kazanmıştır (Çankaya, 2005)
STK lar kısaca; gönüllülük ,Toplumsal gelişmeye katkıda bulunma gibi iki işlevliği akla gelmektedir. Osmanlıda 700 yıllık bir gelenek,Eski Yunanda,Roma döneminde Hatta ilk çağlardan süre gelen bir sistem olduğu ve kendi içinde evrimleştiği hep gözden kaçmıştır.İlk çağlarda otoritenin dışında halkın ortak düşüncesiyle oluşan dini törenler,kültür,geçtiğimiz yüzyılda sanayi devrimiyle başlayan işçi hareketleri sendikalar, siyasi partiler bu sürecin bölümleridir.
21.yüzyılda ise STK ların anlamı ve işlevselliği çok değişmiştir.Artık bir bilim dalı olmuştur.(Harvard Ü)
1-Toplumun içinde bulunduğu siyasal-sosyal-ekonomik,sosyolojik ve kültürel durumu bir şeklide-(organize)ortaya koyar.2-En son teknolojileri kullanır. 3-Uluslararası gelişmelere ortak ve yönetişimin hareket platformudur.4-STK BİREYİ-DEVLETİ(BÜROKRASİYİ),DEVLETLER ARASI HER TÜRLÜ İLİŞKİYİ , EKONOMİYİ, SOSYAL HAYATI VE DİNİ DURAĞANLIKTAN BİR ÜST KATEGORİYE ÇIKARIR.(Üniversiteler-enstitüler-valilikler –belediyeler-konuyla ilgili bir birim kurup kendi alanlarında bu konuda kendilerine yön vermelidir.
21.yy STK ların genel prensipleri şöyledir;
(STK) sürdürülebilirliği, faaliyet gösterdikleri alanda (konu ve coğrafi alan) yaptığı çalışmalar ile toplumsal dönüşümü olumlu yönde değiştirmeyi başarmasıyla yakından ilgilidir. STK’ların olumlu yönde
toplumsal dönüşümü gerçekleştirebilmesi için öncelikle topluma ve paydaşlarına etkin bir şekilde ulaşması gerekmektedir. STK’ler topluma ulaşmada değerlerini, amaçlarını, faaliyetlerini ve toplumsal dönüşümü gerçekleştirecekken izleyecekleri
yöntemi topluma anlatabilmelidir. Sonrasında paydaşlarını iyi tahlil etmeli, paydaşlarının katılımını sağlamalı ve paydaşlarının STK’ nın değerlerine sahip çıkmasını sağlaması gerekir.
Teknoloji çoğu konuda kolaylaştırıcı bir unsur olmasının yanı sıra özellikle dünyadaki kilit aktörler biri olan sivil toplumun markalaşma ve hedeflerini yerine getirmesi için dönüştürücü bir araç olarak da karşımıza çıkmaktadır. Özellikle internet teknolojisi sivil toplum için, faaliyetleri inşa eden, fon bulmayı, bilgi yaymayı, hizmet sağlamayı, markalaşmayı ve tartışma ortamı yaratmayı mümkün hale getiren bir platformdur. Aynı zamanda iç iletişimin, proje geliştirmenin ve sürdürmenin daha verimli olmasını sağlayan ve doğru kullanıldığı takdirde, öngörülen maliyetleri minimuma indirecek bir araçtır.
Sivil toplumun bu platformda yerini alması için teknik yeteneği, teknoloji bilgisi, teknoloji farkındalığı yüksek olan bireylerin sivil toplumda yetişmesi ve kendini geliştirmesi son derece önemlidir. Fırsat ve zorlukları da içinde barındıran internetteknolojisinin kullanımında sivil toplumun bilinçlenmesine ihtiyaç vardır.Markalaşan ve teknolojiyi kullanan ve daha etkin kullanmak isteyen sivil toplum kuruluşlarının, çalışmalarında daha verimli olmaları ve bu alanda farkındalık yaratılması amacıyla
Türkiye’de teknolojiyi araç olarak kullanan ve farklılık yaratan sosyal sorumluluk projelerini teşvik etmek tir.
Kadir Has Üniversitesinde Harvard Üniversitesi tarafından MARKALAŞMA ÇALIŞTAYI ilanı
Avrupa’da genellikle Non Governemental Organizations (NGOs), ABD’de ise Public
Voluntary Organizations (PVOs) olarak tanımlanan örgütler Türkiye’de sivil toplum örgütü (STÖ)
ya da sivil toplum kuruluşları (STK) adlarıyla anılmaktadır
|