Anasayfa   -   Künye   -   İletişim 26 Nisan 2024 Cuma
       Siyaset  -   Eğitim  -   Güncel  -   Magazin  -   Spor  -   Sağlık  -   Diğer  -   Kültür Sanat  -  
 
      
Başlıksız Belge
 Anasayfa    >  Güncel
  Yalova için Başbakan Davutoğlu’na açık mektup   01.10.2015  
   www.denizhaber.com.tr haber sitesi sahibi Recep Canpolat, 01.10.2015 tarihinde yazdığı köşe yazısında yılan hikâyesine dönen Yalova Gemi İhtisas OSB için Başbakan Ahmet Davutoğlu’na açık bir mektup gönderdi.
   

Son zamanlarda gazete manşetlerinden, devlet büyüklerine yazılan açık mektupların revaçta olması, kendisini cesaretlendirdiğini ve buradan yola çıkarak, birazda hissiyatını ortaya koyarak, Türkiye Cumhuriyeti'nin mevcut Başbakanı Sayın Ahmet Davutoğlu'na bir mektup yazarak, meramını anlatma gereğini hissettiğini ifade eden Canpolat yazdığı yazısına AK Parti’nin 1 Kasım seçimlerinde kullanacağı, uzum zamandır da ülke gündeminden düşmeyen seçim şarkısının ismiyle ‘ Haydi Bismillah! Sözleriyle başladı.

 ‘Başbakan Sayın Ahmet Davutoğlu'na Açık Mektup!’ başlığını attığı köşe yazısında Yalova’da kurulması düşünülen Yalova Gemi İhtisas OSB’nin önemini vurgulamış ve bu OSB’nin Yalova’ya, Türkiye’ye sağlayacağı katkılardan bahsetmiş.

Canpolat yazdığı köşe yazısında, Dünya ticaretinde yer alan 16 trilyon dolarlık hacmin, 9 trilyon dolarlık bölümü deniz ticareti üzerinden yapıldığını vurgulayarak, Türkiye’de ise bu rakam yüzde olarak değişkenlik gösterse de deniz ticareti, Türk ekonomisinde önemli bir yer tuttuğunu ifade etti.

Canpolat,”  Genel olarak deniz ticareti üzerinden, özelde gemi inşa yan sanayinin ülkemizde gerçek yerini bulamaması üzerine, İMEAK Gemi Sanayicileri Derneği öncülüğünde bir proje hayata geçirilmeye başlanmıştır.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Başbakanlığı döneminde ve bilgisi dâhilinde hazırlanan Gemi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi Projesi dönemin Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün'ün desteği ile tüzel kişiliğe kavuşarak hayata geçirilmiştir.

Ancak, 25 Aralık 2013 tarihinde Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı görevine getirilen Fikri Işık'ın sorumsuzluğu yüzünden, bu projenin bir arpa boyu yol alması engellenmiş ve akamete uğratılmıştır.

Yalova Gemi İhtisas OSB Projesinin sürecini de kısaca anlatmak gerekirse, 27 Şubat 2009 tarihinde Yalova Valiliği tarafından Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'na yapılan başvuru ile Yalova Gemi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi kurulması için yer tahsisi talebinde bulunulmuştur. Bu talep Bakanlık tarafından olumlu görülerek, yer seçimi işlemi başlatılmıştır. Yer Seçimi Komisyonuna katılan kurum ve kuruluşların görüşleri oy birliğiyle tamamlanmasını müteakip Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı 01 Ekim 2010 tarihli yazısı ile belirlenen söz konusu alanın Yalova Gemi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi olmasını kesinleştirmiştir

Bu süreçte Yalova Valiliği'nin 31 Ocak 2011 tarihli yazısı ile Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'na intikal eden Yalova Gemi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi Kuruluş Protokolü, Bakanlık Makamının 07 Şubat 2011 tarihli Oluru ile onaylanarak, OSB 275 sicil numarası ile tüzel kişilik kavuşmuştur.

Yalova Gemi İhtisas OSB’nin yüzde 87 hisse oranı ile İMEAK Gemi Sanayicileri Derneği ve yüzde 13 hisse oranı ile Yalova Sanayi ve Ticaret Odası kurucu ortak olmuştur.

Tüzel kişiliğe kavuşan Yalova Gemi İhtisas OSB; 11 Mayıs 2011 tarihli yazısı ile Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'na başvurarak,, OSB sınırları içerisinde kalan parsellere ilişkin kamu yararı kararı talebinde bulunmuş; Bakanlık Makamının 06 Haziran 2011 tarihli Oluru ile OSB sınırları içerisinde kalan ve şahıs mülkiyetinde bulunan 2 adet parsel (1621 ve 1636 nolu parseller) için toplam 1.421.791,64 m2’lik alana kamu yararı kararı vermiş ve Yalova Gemi İhtisas OSB'ye 07 Haziran 2011 tarihli yazıyla bildirilmiştir” dedi.

Yalova Gemi İhtisas OSB’nin, 18 Ocak 2012 tarihli yazı ile parsel sahiplerine çağrıda bulunarak parselleri pazarlık usulü ile anlaşarak satın almak istediğini bildirdiğini ifade eden Canpolat, 19 Haziran 2012 tarihli yazı ile de Bakanlığa; mülk sahipleri ile yapılan görüşmede uzlaşma sağlanamaması üzerine söz konusu parselin bedelinin tespit edilmesi ve OSB adına tapuya tescil edilmesi amacıyla Yalova 1. Asliye Hukuk Mahkemesinde dava açıldığını bildirmiştir.

Mahkeme süreci devam ederken, Yalova Gemi İhtisas OSB Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü'ne, OSB alanı olarak belirlenen iki parselin bedel tespiti için başvuruda bulunmuştur.

Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü'nün hazırladığı Bilirkişi Raporu'nda 2 adet parseller (1621 ve 1636) için toplam 1.421.791,64 m2’lik alanın metrekaresine 18 TL 51 krş belirlemiştir.

Yalova Gemi İhtisas OSB ortakları İMEAK Gemi Sanayiciler Derneği ve Yalova Sanayi ve Ticaret Odası'nın, kamu yararı olan OSB alanı için belirlenen fiyatın netleşmesi sırasında, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık devreye girdiğini belirten Canpolat,” 17 Haziran 2014 tarihinde OSB ortakları ile Arsa Maliklerini Ankara'da Müsteşar Yardımcısı Ramazan Yıldırım Başkanlığı'nda bir araya getirmiştir.

Yapılan toplantı sonucu, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü'nün Yalova Gemi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi alanının metrekaresi için belirlediği 18 TL 51 Krş'un, 6 katı olan 110 TL'ye alınması tutanak ile imza altına alınmıştır.

Yani Yalova Gemi İhtisas OSB arazisi 25 milyon TL'ye alınması gerekirken bir anda rakam 150 milyon TL'yi aşmıştır. Müsteşar Yardımcısı Ramazan Yıldırım'ın Başkanlığında toplanan OSB ortakları ve arsa malikleri, toplantı sonucunu bir tutanak ile imza altına almış ve OSB yapılacak alanın metrekaresinin 110 TL'ye alınmaması halinde, Yalova Gemi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi Projesinden vazgeçilerek terkin edilmesi istenmiştir” ifadelerini kullandı.

Canpolat,” Türkiye Gemi montajı yapan bir ülkeden, gemi inşa eden bir ülke haline gelebilir

Türk Gemi İnşa Sanayi, ürünlerinin yüzde 80'ini yurtdışından ithal edilerek inşa edilen gemiler ile hayatını idame ettirdiğini vurgulayan Canpolat,” Yani bir anlamda Türk Gemi İnşa Sanayi, montaj yapan bir sektör konumundadır. Bu yüzden, Türkiye'de inşa edilen gemilerin maliyetinin yüzde 80'i yurtdışına döviz olarak çıkmaktadır. Türkiye'de kurulacak bir Gemi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi ile Türk tersanecileri montaj sanayiden kurtularak, gerçek bir gemi inşa ülkesi haline gelebilir.

Dünya Gemi İnşa Yan Sanayi, dünya denizcilik sektöründe yaklaşık 400 milyar dolarlık bir pastadan pay almaktadır. Türk gemi inşa yan sanayicileri bu pastadan maalesef yeteri kadar pay alamamaktadır. Buradan yola çıkan Türk gemi inşa sanayicileri GESAD'ın öncülüğünde Yalova'ya kurulması planlanan Gemi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi Projesi'yle 87 orta ve büyük ölçekte işletme faaliyete geçecek ve ilk planda 5 bin kişiye iş imkânı sağlayacaktı.

Ayrıca Türk Gemi İnşa Yan Sanayicileri, Yalova Gemi İhtisas OSB'ye 1 milyar dolara yakın bir yatırım ile dünyadaki rakipleriyle rahat bir şekilde yarışabilecekti.

Ancak hükümetinizde görev alan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık'ın anlamsız ve sorumsuzca tavırları yüzünden, Türk denizcilik sektörü ve Türk ekonomisine katkı sağlayacak, büyük bir proje akamete uğramıştır.

Yazdıklarıma inanmayabilirsiniz. Bu konuyla ilgili olarak başta TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, TOBB Başkan Vekili Halim Mete ve İMEAK Gemi Sanayicileri Derneği Başkanı Ziya Gökalp'den bilgi alabilirsiniz. Hatta yaptığım haberlerden dolayı mahkemelik olduğum Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık'ı makamınıza çağırarak, yazdıklarımı teyit ettirebilirsiniz.

Size meramımı anlattığım sorunu çözme konusunda gerekli hassasiyeti göstereceğinize umut ederek mektubuma son vermek istiyorum ” diye konuştu.

 

      Köşe Yazarları

Ayhan Polat
Kalemin Gölgesi

‘Ahde Vefa Gecesi’nden alnımızın akıyla çıktık
Bülent Gürçam


Yalova ile hesaplaşmak
NESİM KAYA


ÜÇÜNCÜ YOL
 
 

Copyright © 1995 - 2024
       Siyaset  -   Eğitim  -   Güncel  -   Magazin  -   Spor  -   Sağlık  -   Diğer  -   Kültür Sanat  -  

Yalova Haber  -  Çiftlikköy Haber  -  Çınarcık Haber